Vámmentes vásárlás európai raktárból az AliExpress.com-on

Az európai raktárak fontossága a kb. 10 000 Ft (de maximum 12 000) feletti megrendelések esetén jön elő, hiszen afelett már vám áfa fizetése valószínű. Ez viszont nem igaz akkor, ha európai raktárból érkezik, hiszen akkor korlátlan értékben vásárolhatunk vámteher nélkül. Az már csak extra, hogy ilyenkor a szállítási idő is rövidebb.

Az AliExpress viszont furcsán kezeli az európai raktárak kérdését, mert ha Magyarország van beállítva, mint szállítási célország, akkor nem ad módot az európai raktárakra való szűrésre. De ha például Németország (Germany) kerül beállításra, akkor már van mód európai raktárra szűrni.

Ezt szerencsére meg lehet tenni és kicsit sem bonyolult, pár kattintás, de először olvasd végig, mielőtt nekiállsz. Ha soha nem vásároltál AliExpress-szen, akkor itt megtalálod a teljes útmutatót, itt pedig további EU raktárakat és vámmentes szállítást.

Célszerű nem telefonon elvégezni ezt, mert azon kissé kompikált, de a folyamata amúgy ugyanaz (de ha nem ismered az AliExress-t, akkor olvasd végig a teljes leírást!).

Az oldal tetején ez legyen beállítva (a language legyen english — DE AZ NEM MINDIG LÁTSZIK, LÁSD LENTEBB A MEGOLDÁST!):

 

 

Van hogy a nyelv nem kiválasztható

 

Ez probléma lehet, mert így a célország nyelvére áll át, ha elérhető az adott nyelven az AliExpress, márpedig német nyelven elérhető. Ilyenkor nyisd meg egy másik böngészőben, vagy még jobb ha inkognitó / privát böngésző ablakban nyitod meg (egyébként is ez a javasolt módszer, lásd lentebb).

Ezt követően egy keresésnél ha vannak európai raktárak, akkor a találati lista jobb oldalán a ship from alatt fellelhetők az európai raktárak is:

 

 

Adott esetben jó sok

 

United Kingdom: Egyesült Királyság (Anglia)
Spain: Spanyolország
France: Franciaország
Czech Republic: Cseh Köztársaság
Italy: Olaszország
Poland:  Lengyelország
Turke: Törökország

 

A terméket kiválasztva megjelenik több ország is

 

Ami probléma, hogy Magyarországra nem feltétlenül szállítják az adott országból, hiszen most csak az látszik, hogy “to Germany”, vagyis Németországba szállítják.

Két megoldás van erre.

1. egyszerűen az oldal tetején a ship to részben állítsd vissza Magyarországra (vagy a terméknél a shipping résznél), majd válaszd ki a Ships From: részben a kívánt országot. Így rögtön mutatja, ha szállítható Magyarországra is.

 

 

Ha nem szállítható az adott országból, akkor ezt láthatod

 

2. módszer

Ezután ha megint keresnél valamit, akkor megint vissza kell állítanod Németországra, ezért ha sok terméket keresel, akkor célszerű lehet a keresést másik böngészőben, vagy inkognitó / privát böngésző ablakban végezni és a megszokott böngészőbe a megtalált linket bemásolni.

Ezzel a módszerrel számos terméket találhatsz európai raktárban is.

admin

admin Szerző

Hozzászólások

    Avatar

    Darkh

    (2020.03.03 - 12:08)

    Rendeltem Ali expressről, spanyol raktárból gls szállítással.Ezek a férgek kínából küldték el a csomagot közvetlenül hozzám ! írtam az eladónak,hogy elbaszták a szállítást és fizessék ki a vámot,de azt írták vissza,hogy sajnálják de ők nem fizetnek egy fillért sem. Most mit csináljak?

      admin

      admin

      (2020.03.03 - 12:11)

      Dispute-ot lehet kezdeményezni és refundként kérni a felmerült összeget. Elképzelhető, hogy az AliExpress megítéli a jogosságát, ha tudod igazolni megfelelően. Egy próbát mindenképpen megér.

    Avatar

    Sàpi Péter

    (2020.06.25 - 19:44)

    Két kérdésem lenne . Lehet csak elsiklottam felette , de megkérdezem így is . Az első az lenne , hogy a vám mentes értékhatár , több tételes csomag esetén egy darab termék árárára vonatkozik , vagy az egész csomagra ? A másik kérdésem pedig az lenne , hogy én több tételes csomagot rendelnék egy cégtöl , de nemtudom lenne e értelme , ha 1-2 hét eltéréssel több részletben rendelném meg ?

      admin

      admin

      (2020.06.25 - 19:48)

      Európai (EU-s, pontosabban) raktárról rendelve semmilyen érték esetén nincs vám.

      A vámmentes értékhatár a teljes csomagra vonatkozik, plusz a szállítás is hozzá számítódik az értékhez!

      Az érték túllépése esetén valóban van értelme külön rendelni a termékeket, ha úgy nem lépi át az értékhatárt.

        Avatar

        Sàpi Péter

        (2020.06.25 - 20:06)

        Köszönöm a válaszát .

          Avatar

          Botond

          (2020.07.27 - 14:59)

          Sőt érdemes egy-két nappal később rendelni a másik terméket, mert egyébként képes a feladó egy csomagban küldeni, ha észreveszi, hogy ugyanaz a címzett, és akkor ott vagyunk, ahol a part szakad

    Avatar

    Fenyvesi Magdolna Mária

    (2020.11.07 - 15:19)

    Jó napot kívánok, én segítséget szeretnék kérni. Rendeltem az Aliexpressz.com oldalról 3D fotótapétát, ami a nyáron meg is érkezett, örömmel nyugtáztam a megérkezését az eladónak. A termék nem lett felbontva csak nem oly régen , amikor a felújításnál ez lett volna az utolsó símítás. Akkor lett felbontva és felragasztva
    a falra ( 6 nm ) . Sajnos kiderült, látványosan nem 3D , egy sima háttérkép. Az eladó 3D-nek reklámozza az oldalon, hiába reklamálok, hiába próbáltam az eladóval beszélni , semmit nem értem el. Szállítással együtt odalett 20.000 Ft-om. Úgy gondolom , hamisított terméket kaptam, le is van szedve a falról, ezt is megírtam nekik, képeket küldtem bizonyítékként, nagyon el vagyok keseredve, a kevés pénzemből spóroltam össze az árát. Mit tehetek ? Köszönöm előre is .

      admin

      admin

      (2020.11.07 - 15:24)

      Üdv, dispute nyitható a rendelésnél, de attól is függ mennyi idő telt el, egy idő után erre már nincs mód. De ha igen, akkor érdemes a gyártó által ígért terméket és a valós terméket képként mellékelni, meg szokták adni a visszatérítést, ha jogos.

    Avatar

    dezsi

    (2020.12.13 - 10:54)

    üdv én pórul jártam. Aliexpressről rendeltem egyhobbi famegmunkáló gépet. 81eft volt e miatt lengyel raktárbol kértem. DHL hozta 3 nap alatt Magyar országra ért. Mégis fent akadt a magyar vámon. Mit ronthattam el és kb mennyi ráfizetésre számithatok?

      admin

      admin

      (2020.12.13 - 11:15)

      Üdv, sajnos látatlanban nehéz megmondani, hogy mi lehet a gond. A rendelési adatoknál lengyel raktár szerepel?

      Biztos, hogy fent akadt a vámon? Mert a DHL akkor is vámmal riogat, ha amúgy nem kell fizetni, de mindig jelzik, hogy esetleg fizetni kell majd. Aztán egyszer jön az értesítés, hogy aznap érkezik a csomag és fizetni sem kell.

      A 27% biztosra vehető, de ilyen értéknél terméktől függően nem csak áfa, de vám fizetése is szóba jöhet. Plusz amit a DHL kiszab, mint ügyintézési költség.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .