AliExpress.com bemutató – a teljes, részletes útmutató, magyar nyelven

A kínai AliExpress.com a legismertebb és legnagyobb online piactér, rengeteg eladóval és még több termékkel. A termékek szállítása nem csak Kínából, hanem Európából is lehetséges.

Miért vásárolj AliExpress-en, mik az előnyei?

  • gigantikusan hatalmas kínálat – szinte minden kategóriában
  • európai raktárak
  • az AliExpress nagyon komolyan veszi a vásárlók védelmét, ha nem akarsz visszaélni ezzel, akkor szinte 100%-ig biztos, hogy mindig a javadra döntenek.
  • a csomagok általában nyomon követhetők (nagyon kis értéknél jellemzően nem, de az annyira nem fáj, ha elveszik)
  • emiatt a AliExpress-ről vásárlás alacsony kockázattal jár – ha betartasz pár szempontot (lásd lentebb)

AliExpress regisztráció, általános használat

Az AliExpress magyarul sajnos nem tud, de gépi fordítást azért kínál, a jobb felső sarokban tudod beállítani a “Language”-re kattintva. De ebben a leírásban az angol verzió lesz, így elsőre azt használd.

Ha számítógépen, vagy laptopon nézed ezt a leírást, akkor a regisztrációhoz (és a bejelentkezéshez is – Sign in) kattints ide.

Ha telefonon, akkor a regisztrációhoz (és a bejelentkezéshez is – Sign in) kattints ide.

Bejelentkezni a “Sign in” gombbal tudsz majd.

A regisztrációhoz add meg az email címed és a jelszót, vagy használd valamelyik közösségi bejelentkezést, majd kattints a “CREATE ACCOUNT” gombra.

A jelszó csak betűket és számokat tartalmazhat!

 


 

 

A regisztráció ennyi, kapsz egy emailt, a benne lévő linkkel aktiváld a regisztrációd. De egyébként regisztráció után már be is vagy jelentkezve azonnal.

Vásárlás előtti teendők

A vásárlás előtt pár dolgot célszerű beállítani.

Ha nem telefonon nézed az oldalt, akkor az oldal tetején van egy rész zászlóval, pénznemmel (valószínűleg English / USD felirattal) azt állítsd át arra az országra (“Ship to”), ahova kéred a szállítást. Magyarország esetén ez Hungary. A pénznem (“Currency”) is beállítható forintra (keress rá – Search).

Ha telefonon, akkor kicsit jobban el van rejtve, ezért a legegyszerűbb, ha ide böksz, majd a “Setting”-re.

Country: itt van a Ship to, ide kerüljn szállításra

Currency: pénznem

Termékek keresése, vásárlása

Ha nem telefonon nézed, akkor a termék kategóriákat bal oldalon találod (ha nem tudsz angolul, akkor állítsd be a fordítást, fentebb részletezve, hogy hogyan teheted meg).

Keresni az oldal tetején tudsz:

 

 

Gépeld be, majd nyomj ENTER-t (vagy válassz a megjelenő listából).

Ha egy termék kategóriát keresel, akkor angolul célszerű keresned, tehát mobiltelefon esetén “mobile”, vagy “phone” számítógép esetén “computer”, stb.. Használj fordítót, ha ez gondot okoz.

Telefonon nézve alul találod a kategóriákat:

A keresés az oldal tetején van.

Nézzünk meg egy konkrét példát, ami legyen egy USB-s micro SD memóriakártya olvasó. Ez angolul sd card reader. Gépeld be a keresőbe. Láthatod, hogy fel is ajánlja egy listában.

Kapsz feltehetőleg rengeteg találatot, ami alapesetben “Best Match” szerint van rendezve, vagyis a legjobb találatok vannak elől. De ez nem mindig jó így, máshogy is rendezhetők a találatok:

Orders: sok rendeléssel rendelkező termékek legyenek elől
Newest: újabb termékek legyenek elől
Price: olcsók elől, még egy kattintással a drágák elől

Ha többször kattintasz ugyanarra, akkor megfordítja a sorrendet.

Telefonon ez el van rejtve ezen gomb alá:

Azt érdemes tudni, hogy egyes eladók trükköznek az árakkal. Ez azt jelenti, hogy megadnak valami nagyon alacsony árat, akár pl. 0.05$-t és így a keresési lista elejére kerülnek, ha ár szerint van rendezve. Ez nyilván előnyös, viszont ilyen esetben szinte kivétel nélkül drága a szállítás (a termék árához képest), így amikor mindent kifizetsz, akkor ugyanannyiba vagy többe kerül mint egy normálisan árazott termék és ingyen szállítással. Ez ellen könnyen védekezhetsz, ha bejelölöd a “Free Shipping” (ingyen szállítás) lehetőséget a keresésnél. Azt viszont vedd figyelembe, hogy így néhány jó találatot is kizárhatsz, ezért talán jobb nem bejelölni és átugrani az első pár találatot.

Bal oldalon szűrésre is van lehetőség és az ártartomány is megadható (“Price: “) illetve az értékelés is (csillagok).

A szűrés telefonon el van rejtve.

Termék adatlapok



Ha nem telefonon nézed, akkor egy termék adatlapon viszonylag sok minden látható:

Price:  ár

Discount Price, After discounts: a jelenlegi akciós ár

Ships From:  honnan legyen szállítva, általában csak China, vagyis Kína válaszható (Magyarországról történő rendelés esetén)

Termék opció is lehet, attól függ, hogy mi a termék, pl. egy pendrive esetén lehet kapacitás (“Capacity:”), míg más jellegű terméknél lehet szín (“Color:”), stb.

Shipping: szállítási mód, ami az eladótól függ hogy mit ad meg.

Quantity: mennyiség

Na és persze az ár, aminél a “Total Price:”-ot nézd (ha van külön olyan)!

“Return Policy “: az eladó visszaküldési lehetőséget biztosít, ha nem a termék nem az, amire számítottál. Viszont általában nem szükséges visszaküldeni, ha fényképpel, vagy videóval bizonyítható, hogy nem azt, vagy nem egészen azt kaptad, amire számítottál, vagy ígért az eladó.

Két gomb van:  “Buy Now”, “Add to Cart”. A “Buy Now” azonnali, gyorsabb vásárlást jelent, megveszed azt a terméket amit épp látsz. Ha egy terméket vennél akkor az megfelelő tud lenni. A “Add to Cart”-tal hozzáadod a kosárhoz a terméket, majd hozzáadsz még egy egyet és így tovább. A végén pedig elküldöd a megrendelésed.

Van egy “Buyer Protection” rész is, mit jelentenek ezek?

“Full Refund if you don’t receive your order”: teljes visszatérítés, ha nem kapod meg a rendelésed
“Full or Partial Refund , if the item is not as described”: részleges, vagy teljes visszatérítés, ha nem pontosan azt kapod, amit rendeltél

Egyebek

Kicsit lejjebb van:

Overview: további részletek, termék jellemzők
Reviews: vélemények

Van egy “Visit Store” amivel megnézheted az eladó többi termékét is.

Az oldal alja felé van a “Seller Recommendations” részleg, több általában hasonló termékkel.

Telefonon a kijelző kis mérete miatt a legtöbb dolog el van rejtve, de minden megtalálható azért, például a szállítási mód:

Szállítási módok

Általában több szállítási mód közül választhatsz. Van amelyik ingyenes, van amelyik nem és  szállítási idő is eltér. A szállítási módok, díjak termékenként változnak.

A szállítási módokhoz először ki kell választanod, hogy honnan szállítsák (“Ships From:”), ha van külön ilyen (nem mindig van!). Ez után megjelennek a szállítási módok, kattints a lefele mutató nyílra és kapsz egy táblázatot legalább egy szállítási móddal.

Carrier: szállítási mód, szállítást végző neve
Estimated Delivery: várható szállítási idő
Cost: a szállítás díja
Tracking: csomag nyomkövetés

A csomag nyomkövetés pár ezer forintos értéktől nagyon fontos, hiszen így látod éppen hol van a csomagod és sokkal könnyebb bizonyítani is, ha nem kapod meg. Ha NINCS nyomkövetés akkor ott egy piros X van a pipa helyett.

Nyilván 1-200 Ft-nál nem éri meg egy drágább, nyomkövetéssel rendelkező szállítási módot választani, mert drágább lesz mint a termék. Az egyik legjobb választás az “AliExpress Standard Shipping” amelyet általában ingyen biztosítanak az eladók már pár ezer forinttól. Jellemzően 3 héten belül megérkezik így a csomag és van nyomkövetés is. De elég gyakran kérhető is, ha nem ingyenes akkor is.

Vámmentes szállítás, európai raktárak

2021-ben megszűnt a vámmentes szállítás, jelen pillanatban az AliExpress minden rendelésre felszámítja a vámot akkor is, ha európai raktárról érkezik. Amikor egy terméknél az árat nézzük, az már a vámmal (vám áfával) növelt ár, kivétel 150€ érték felett, az esetben Magyarországon történik a vámolás.

Ettől függetlenül érdemes lehet az alábbiak szerint európai raktárakat keresni a gyorsabb szállítás miatt.

Az AliExpress viszont furcsán kezeli az európai raktárak kérdését, mert ha Magyarország van beállítva, mint szállítási célország, akkor nem ad módot az európai raktárakra való szűrésre. De ha például Németország (Germany) kerül beállításra, akkor már van mód európai raktárra szűrni.

Ezt szerencsére meg lehet tenni és kicsit sem bonyolult, pár kattintás, de először olvasd végig, mielőtt nekiállsz. Célszerű nem telefonon elvégezni ezt, mert azon kissé kompikált, de a folyamata amúgy ugyanaz (de ha nem ismered az AliExress-t, akkor olvasd végig a teljes leírást!).

Az oldal tetején ez legyen beállítva (a language legyen english — DE AZ NEM MINDIG LÁTSZIK, LÁSD LENTEBB A MEGOLDÁST!):

 

 


Van hogy a nyelv nem kiválasztható:

 

Ez probléma, mert így a célország nyelvére áll át, ha elérhető az adott nyelven az AliExpress, márpedig német nyelven elérhető. Ilyenkor nyisd meg egy másik böngészőben, vagy még jobb ha inkognitó / privát böngésző ablakban nyitod meg (egyébként is ez a javasolt módszer, lásd lentebb).

Ezt követően egy keresésnél ha vannak európai raktárak, akkor a találati lista jobb oldalán a ship from alatt fellelhetők az európai raktárak is:

 

Adott esetben jó sok

 

United Kingdom: Egyesült Királyság (Anglia)
Spain: Spanyolország
France: Franciaország
Czech Republic: Cseh Köztársaság
Italy: Olaszország
Poland:  Lengyelország
Turke: Törökország

A terméket kiválasztva megjelenik több ország is:

 

Ami probléma, hogy Magyarországra nem feltétlenül szállítják az adott országból, hiszen most csak az látszik, hogy “to Germany”, vagyis Németországba szállítják.

Két megoldás van erre.

1. egyszerűen az oldal tetején a ship to részben állítsd vissza Magyarországra (vagy a terméknél a shipping résznél), majd válaszd ki a Ships From: részben a kívánt országot. Így rögtön mutatja, ha szállítható Magyarországra is.

 

 

Ha nem szállítható az adott országból, akkor ezt láthatod

2. módszer

Ezután ha megint keresnél valamit, akkor megint vissza kell állítanod Németországra. Ha sok terméket keresel, akkor célszerű lehet a keresést másik böngészőben, vagy inkognitó / privát böngésző ablakban végezni és a megszokott böngészőbe a megtalált linket bemásolni.

Ezzel a módszerrel számos terméket találhatsz európai raktárban is.

Vélemények

A vélemények fontosak minden webáruházban, azonban az  AliExpress-en (is) fenntartással kezelendők, mert gyakori, hogy nem a termékről szólnak, hanem csak azért adnak jó értékelést, mert hamar megkapták, vagy jó az ÁRÁHOZ KÉPEST, stb. Tehát ha nagyobb értékről van szó, akkor jó ötlet lehet komolyabban elolvasni az értékeléseket, vagy más forrásból is tájékozódni. Persze azért ahol több ezer rendelést látsz és magas a pontszám (5 a maximum), az ígéretes.

Vásárlás, rendelés

A fentebb írtak szerint két módon vásárolhatsz: “Buy Now”, vagy “Add to Cart”. Kezdjük az előbbivel és először a számítógépen, laptopon végzett rendeléssel (fontos, hogy az AliExpress gyakran módosít a rendelési folyamat apróbb részletein, de a lényeg mindig ugyanez marad, a szövegezésben szoktak lenni kisebb változások).

Ha még sosem vásároltál, akkor meg kell adnod a szállítási adatokat. Ezek sorban:

Contact Name:    a neved
Country/Region:     ország (Hungary – Magyarország esetén)
Street Address:   utca, út, stb és házszám, emelet, egyéb, ha van
State/Province/Region:    megye
City:  város
Zip/Postal Code:   8100
My address does not have a ZIP code.:   akkor jelöld be, ha nincs irányítószámod
Mobile:   mobiltelefonszámod
Country Code – Mobile Number: országkód
Set as default: beállítás alapértelmezettnek

Célszerű ékezet nélkül megadni az adatokat.

Ha minden megvan, akkor “Save and ship to this address”

A következő lépésnél már ott van az elmentett címed és ez a jövőben is így lesz, de az “Add a new address”-ra kattintva felvehetsz új címet. A “Order Review ” részben látod a termékeket, ahol írhatsz megjegyzést is: “Leave message”. Időnként lehet kérni bizonyos dolgokat, azt is itt jelezheted. Például tipikusan ilyen, ha szín választására nincs mód, de az eladó írja, hogy itt jelezheted azért a színt. Vagy ha a szín “random”, tehát véletlenszerűen választott színű terméket küldenek, akkor jelezheted, hogy milyet szeretnél. Általában azért olyat küldenek, amit kérsz (ha éppen van, de szokott lenni).

A “Payment methods” részben válaszd ki a szállítási módot, amely jelenleg lehet bankkártya, Webmoney és néhol PayPal is. A bankkártya kényelmes hosszútávon, mert egyszer megadod és utána a “Buy Now”-val pár kattintással megvehetsz egy terméket.

Ha minden megvan, akkor “Place Order” vagy “Confim & Pay”.

Ha több mindent a kosárba tettél, akkor is ez a vásárlás folyamata, viszont amikor az “Add to Cart” gombra kattintasz, akkor két lehetőséged van:

“View Shopping Cart”: tovább a kosárhoz

“Continue Shopping”: folytatod a vásárlást

A kosár persze bármikor elérhető az oldal tetején. Ha a kosár oldalon vagy, akkor látod a termékeket külön-külön. Ilyenkor fizetheted egyesével: “Buy from this seller”, vagy egyszerre: “Buy all”. Ezt követően a folyamat a fentebb írtak szerint folytatódik.

Telefonon alapvetően szinte ugyanez a folyamat, de limitált méret miatt sok minden el van rejtve.

De ott van a cím megadása “input New Address” amivel ha végeztél, akkor “done”.

 

 

Ha már van megadott cím,  akkor is ki lehet választani a fizetési módot.

 

 

Majd “pay now” és a szokott módon végezd el  a fizetést.

Csomagok nyomon követése

Nem telefonin minden rendelést megtalálsz a jobb felső sarokban lévő ikonra állva:

Telefonon a 3 vonal alatt érhető el.

Válaszd a “My Orders” menüpontot. Ahol van nyomkövetés ott a “Track order”-re kattints, hogy megkapd a részleteket. Sajnos angolul, de használhatsz fordítót. Van olyan szállítási mód is, ahol emailben is kapsz tájékoztatást a csomag aktuális helyzetéről. Posta esetén még arról is kaphatsz, ha a kézbesítő járt nálad de nem sikerült átadnia, szóval a nyomkövetés elég jól működik azért alapvetően.

Ha átvettél egy csomagot, akkor kattints a “Confirm Goods Received” gombra. Jelöld be a termék melletti négyzetet, majd kattints a “Confirm Goods Received” gombra. Ez után értékelést is leadhatsz, de ez nem kötelező és később is megteheted.

Ha panaszt tennél, akkor “Open Dispute”-ra kattints. Fentebb már részletezésre került hogy mik a fő esetek, a leggyakoribb, ha valamit nem kapsz meg.

Vásárlók védelme, vagyis a dispute

Az AliExpress talán legnagyobb előnye az, hogy valóban komolyan veszi a vásárlók védelmét, még akkor is, ha csekély értékről van szó. Ez konkrétan teljes vagy részleges visszafizetést jelent.

Mikor kérheted vissza a pénzed? A teljesség igénye nélkül a fő esetek:

  • nem kaptad meg a rendelésed
  • hiányosan kaptad meg
  • nem azt kaptad amit rendeltél
  • hibás a termék

Ezen esetek közül nyilván az a legproblémásabb, amikor nem kapod meg amit rendeltél. Alapesetben, ha 2 hónapon belül nem kapod meg a rendelésed, akkor elindíthatod a pénzvisszaigénylési folyamatot (“dispute”).

Több száz megrendelésre alapozva kijelenthető, hogy az esetek 85-90%-ában gond nélkül megérkeznek a termékek, valamint az is kijelenthető, hogy a problémát szinte kizárólag a nyomkövetés nélküli rendelések okozzák. Ha nem érkezik meg egy rendelés, akkor szinte 100% biztosan nyomkövetés nélküli szállítással került megrendelésre. Ez érthető is, hiszen a nyomkövetéssel rendelkező csomagokért a feladó és a címzett országában is felelősséget vállalnak a szállítók. Ezen kívül néha megesik, hogy nem azt kapod amit rendeltél, de ez szerencsére ritka.

Egy konkrét dispute folyamata

Ha panaszt tennél, akkor “Open Dispute”-ra kattints. Fentebb már részletezésre került hogy mik a fő esetek, a leggyakoribb, ha valamit nem kapsz meg. Majd megint az “Open Dispute”-ra kattints.

Kapsz egy tájékoztatást, például ilyet:

” If your order does not arrive on 2018-05-19 , you can apply for a refund by opening a dispute. ”

Vagyis ez esetben, ha 05.19-ig nem érkezett meg a rendelés, akkor visszatérítés kérhető. Ezt nem árt figyelembe venni az eredményes dispute érdekében. Ha elindítod a dispute-ot, akkor több lehetőséged is lehet:

“Refund Only”: csak visszatérítés
“Return Goods”: visszaküldöd a terméket. Ennek nyilván akkor van értelme, ha megkaptad és nem tetszik.

Ha nem érkezett meg a rendelt termék, akkor “Refund Only”. Ha ezt látod: ” Confirmation Timeout ” akkor lejárt a 2 hónap, amíg megerősítheted, hogy megérkezett a termék. Ilyenkor sincs gond még (ha nem telt el sok idő), mert kezdeményezhető dispute. Ugyanúgy kattints az “Open Dispute”-ra, majd a megjelenő termék listában megint az “Open Dispute”-ra. Ez után “Refund Only”.

Állítsd be az alábbiak szerint:

I want to apply for:  Refund Only
Did you receive the item?:       no

Reason for refund request:

Logistics tracking problem
Purchase Protection is running out, but package is still in transit

Refund Amount:   ez a teljes összeg legyen

Please write your request detail:

“I did not get my order.”

Ennyi elég, nem érdemes bonyolult angol mondatokat írni, mert nem minden eladó angol tudása megfelelő.

Upload Evidence (Optional):
Ez csak akkor kell, ha megkaptad, de probléma van vele, mert például mást kaptál, vagy hibás, sérült, stb. Ilyenkor a “Browse” gombra kattintva tölthetsz fel képet. Videót is feltölthetsz az “Add video”-ra kattintva. Lehetőleg jó minőségű legyen és látszanak a problémás részek.

Majd “Submit”.

Ez után látod hogy éppen hol tart a dispute. Az “Update Reason”-re kattintva módosíthatsz a dispute-on. A “Reminder” részben van egy visszaszámlálás, annyi ideje van reagálni az eladónak, ha nem teszi, akkor az AliExpress visszafizeti a vásárlás összegét, ha jogosnak ítéli meg. Nyomkövetéssel nem rendelkező csomagok esetén nyilván vagy elhiszik, hogy tényleg nem érkezett meg, vagy nem. De ha a megrendeléseid nagyon kis részében kérsz visszatérítést, vagy még sosem kértél, akkor ezzel nem nagyon lesz gond.

Hogyan zajlik le egy dispute?

Két dolog történhet:

  1. az eladó reagál valamit
  2. az eladó nem reagál semmit

Az  első esetben lehet, hogy azonnal elfogadja a dispute-ot (ez a ritkább) és akkor lezárul a dispute, visszakapod a pénzed. Vagy elkezd alkudozni, ígérgetni, hogy nyugodj meg, megkapod a rendelésed, stb. Kaphatsz egy halom üzenetet, akár naponta többet is, hogy vond vissza a dispute-ot. Mindenkinek az egyéni döntése, hogy hisz-e az eladónak, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ami 2 hónapon belül nem érkezett meg, az jó eséllyel már nem is fog megérkezni. Néha persze igen, ilyenkor ha korrekt akarsz lenni felveheted az eladóval a kapcsolatot és kifizetheted neki valamilyen formában (pl. PayPal) a vásárlás összegét. Esetleg felajánlja, hogy elküldi újra a terméket.

A tapasztalatok alapján nem érdemes foglalkozni azzal amit az eladó ír, a legjobb megoldás hogy visszakapd a pénzed és ha mégis megérkezik a termék, akkor kifizetheted újra. A termék listában az “Open Dispute”-ra van egy “Leave a message for the seller” ott jelezheted, hogy megkaptad a terméket és szeretnéd kifizetni.

Valami ilyesmit írhatsz az eladónak (Google Translate segít):

“I got my order today, how can I pay for it?”

Ha az eladó semmit nem reagál, akkor az AliExpress ítéli meg a dispute jogosultságát. Ha nincs rengeteg pénzvisszatérítési kérésed, akkor nem lesz gond, szinte 100%, hogy jogosnak ítélik és visszakapod a pénzed. (Ha reagál, de nem fogadod el az ajánlatot, akkor is az AliExpress ítéli meg a dispute jogosultságát.)

A dispute lezárása, visszafizetés

A dispute végén az AliExpress a döntéséről emailben (is) tájékoztat:

Email tárgya: “AliExpress Dispute Order”

“The dispute (order id: xxxxxxxxx) has been closed today and we have made a mediation. You can log in to <http://trade.aliexpress.com/issue/issueDetail.htm?issueId=xxxxxxxx> to check the details.

Since you didn’t receive the package within the purchase protection days and both of you didn’t reach any agreement, we will support you the refund request according to our rule. ”

Ez esetben jogosnak ítélte meg és mivel az eladó nem válaszolt, így a visszatérítés megtörténik, amiről érkezik még egy email:

Email tárgya: “Please check your dispute results for Order No.xxxxxxxxx”

“Based on the dispute results, the payment had been processed. Please check Order No. xxxxxxxx.”

Vagyis megtörtént a visszafizetés, hamarosan megérkezik a pénz hozzád.

Vélemény írása

A rendeléseid oldalán írhatsz véleményt, ha “Leave Feedback” gombra kattintasz. Célszerűen angolul írnod, de a magyar sem haszontalan. Esetleg gondolva arra, hogy az angolt sokkal többen megértik mint a magyart (köztük az eladó is) megírhatod a véleményed angol és magyar nyelven egyaránt. Így biztosan megértik azok is a magyar vásárlók is, akik angolul nem tudnak és mindenki más is.

Egy vélemény akkor hasznos, ha kitérsz arra, hogy miért tetszett, miért nem tetszett, min lehetne javítani, stb. Vagyis a véleményed ne annyi legyen, hogy nem jó, vagy éppen hogy jó, amit rendeltél. Ruha esetén nem árt leírni a súlyod, magasságod, esetleg egy méreteid és a rendelt ruha méretét. Így sokat segítesz másoknak a méret választásánál!

Kerüld a nagyon olcsót!

Már régóta nem igaz, hogy ami kínai az garantáltan gagyi, számos kínai gyártó nagyon magas színvonalú terméket állít elő. De természetesen ugyanúgy találsz silány minőségű, a többinél látványosan olcsóbb terméket is. Persze ezek sem feltétlenül rossz minőségűek, csak éppen lehet hogy nem úgy teljesítenek, mint a drágábbak, vagy nem annyira szépek, stb. Viszont kijelenthető, hogy ami látványosan olcsóbb az valószínűleg nem véletlenül, annak oka van. Ezért nem biztos, hogy mindenből a legolcsóbbat érdemes választani.

Hogyan spórolhatsz?

Több módon:

  1. a “Free shipping” beállításával csak olyan termékeket látsz, ahol ingyenes a szállítás, így azzal spórolhatsz, viszont kizárhatsz pár terméket a keresésből. Ha fontos az ár, akkor fordíts kellő időt a termék kiválasztására!
  2. az Európai Unión kívülről érkező termékek után vámot kell fizetned, ha meghaladja a kb. 7000 Ft értéket (részletekért kattints ide). Ezért ha egy termék több részből áll és azok egyenként kisebb értékűek, mint 6600 Ft, akkor rendeld meg külön, de NE EGY NAPON, mert akkor esetleg az eladó összevonja egy csomagba és vámköteles lehet! Várd meg az értesítést, hogy postázásra került, vagy csak egyszerűen várj pár napot a következő rendelés előtt. Tehát ha például rendelnél egy riasztót, akkor az több részből összerakható: fő modul, szenzorok, kamera, stb. Rendeld meg egyesével ha lehet és maradj 6000 Ft közelében. Mivel a szállítás legtöbbször ingyenes, így a szállítási díj sem gond. Fontos! A vámhatár összegébe a szállítás is beleszámít!
  3. rendelj európai raktárból, lásd fentebb
  4. számos gyártó ad rendszeresen kedvezményeket, célszerű figyelemmel kísérni a gyártó, vagy eladó boltját

Garancia

A garancia az egyetlen gyenge pont az AliExpress esetén. Ha megérkezett a termék és visszaigazoltad, hogy megérkezett, akkor is indítható dispute, viszont sokkal eredményesebb úgy, hogy ha megkaptad, akkor először megnézed, kipróbálod, használod egy ideig és ha gond van, akkor dispute-ot nyitsz. Azt viszont tartsd észben, hogy a nyomkövetéssel rendelkező termékek esetén az eladó is kaphat visszaigazolást arról, hogy átvetted. Valamint ha lejár a 2 hónap, akkor automatikusan lezárul a rendelési folyamat és átvettnek minősül a rendelésed. Persze ha nem érkezett meg, akkor indítható dispute.

Amíg nem igazoltad vissza, hogy megkaptad, addig muszáj foglalkozni az eladóknak a problémáddal és ilyenkor még csak visszaküldeni sem kell feltétlenül a terméket, ha képpel vagy videóval tudod igazolni a problémát. Ha kifutsz az időből, akkor viszont problémásabb a dolog, mert az eladók egy részét egyszerűen nem érdekli a problémád. Szerencsére a komolyabb gyártók, eladók ilyenkor is adnak garanciát. Ilyenkor is van dispute lehetőség, de az már csak üzenetküldés és vagy reagálnak rá, vagy nem. Ilyenkor eset és gyártó / eladó függő, hogy kéri-e a termék visszaküldését, vagy sem.

Tehát összefoglalva:

  • ha nem kaptad meg 2 hónapon belül, akkor arra indítsd dispute-ot hogy nem kaptad meg
  • ha megkaptad, akkor teszteld, ha szükséges
  • ha gond van, akkor arra indíts dispute-ot hogy valami nincs rendben. (hibás, mást kaptál, stb.) Ezt sokszor igazolhatod képpel vagy videóval is.

Mennyibe kerül visszaküldeni, ha vissza kell küldeni? Kattints ide.

AliExpress kedvezmények

Az AliExpress rendszeresen listázza a jó, akciós ajánlatokat, amelyeket elérhetsz a kezdőlapról.

admin

admin Szerző

Hozzászólások

    Avatar

    Haufe Emil

    (2019.11.22 - 12:56)

    Sajnos most vásároltam elösször amit megbántam.Rendeltem 195.000 huf ért terméket amit megkaptam de egész más terméket kaptam. Inditottam dispute-t amire kettö megoldást küldtek Részleges fizetés ami 40.000 huf.A másik küldjem vissza a terméket és teljes összeget utalják vissza.De ezzel az a probléma hogy a nagy csomagot 106.000 ft -ért szállítanák vissza ami érthető a semmiér fizetnék Maradna 89.000 ft-om.Cseh országból küldték vám mentesen ami oda ha lenne cim 15.000 ft-ba kerülne de ök a Cina-i cimet adják meg.Végül is vettem 106.000 ft-árt semmit ha elküldeném. Ha megtartom 155.000 ft -ért vettem egy bovli rossz árut. A WISH-en vásárolok 99% de még ilyen arcátlan eladási móddal nem találkoztam A WISH-en ha mást küldenek és igazolod akkor azonnal vissza téritik a pénzt 2 nap alatt és az árut megtarthatod.Ez a vásálói megbecsülési garancia. Velem egyszer történt egy telefonnal nem működött. azonnal vissza fizették.És nem kellet vissza vizetni.Sajnálom az embereket akiket átvernek az Aliexpressen igy vagy ugy fizetsz pedig kifizetted rendesen és a rossz terméket eladják! Jó lenne ezt forumon vagy olyan oldalon megírni,hogy más ne essen bele az átverésbe.
    Azon gondolkozom vissza vonom és elfogadom a 40.000 ft-ot és megpróbálom eladni.Mert ha nem küldöm vissza az eladó megkapja a teljes pénzt az idő leteltével. erre mit lépnének önök? Tisztelettel!

      admin

      admin

      (2019.11.22 - 13:06)

      Meg kellene próbálni velük megegyezni, hogy Csehországba küldhesse vissza, vagy pedig térítsék meg a visszaküldést is.

      Pár kiegészítő információ azért jó lenne, mint a termék linkje, esetleg egy kép a termékről, Csak hogy hitelesebb legyen és mások is lássák, ki az akit kerülni kell AliExpress-en.

      Mert azt azért tudni kell, hogy bár vannak az AliExpress-en is “érdekes” eladók, azért közel sem általános, hogy minden eladó átverésből élne meg (különben az AliExpress nem tartana ott, ahol).

    Avatar

    Lucia

    (2020.01.19 - 12:16)

    Egy olyan kérdésem lenne, ha megszűnik a bankkártya és a bankszámla is amiről vásároltam, akkor hogyan kaphatom meg a refundot?
    Egy másik, új bankkártya is hozzá van már adva a fiókhoz, amiről vásárlások is történtek már. Ha a régi kártya a fiókból törlésre kerül, és ez a másik új kártya marad az egyetlen fiókhoz tartozó bankkártya, esetleg ilyenkor automatikusan arra történhet meg a visszatérítés?

      admin

      admin

      (2020.01.19 - 12:34)

      Hmm, hát ez egy jó kérdés. Leginkább az AliExpress ügyfélszolgálata tudna rá válaszolni, de csak észreveszik, hogy a refunddal gond volt, ha esetleg a régire akarják visszaadni és nem sikerül.

    Avatar

    Lajos

    (2020.07.15 - 16:51)

    Üdvözlet! AliE-es “törzsvásárló” vagyok de most kérdésem lenne: Sian fkp 37-es “lego” autót rendelnék. DHL kiesett mert tuti vámos (van free DHL is!). Van china post, és china air parcel is FREE Kinából! A kérdés mennyire valószínű hogy átcsúszik a vámon? Ugyanis 5kg-os csomag! Jelenleg EU raktáros nincs mert elfogyott. (Értéke 120Euro) Vagy várok EU raktárra…

      admin

      admin

      (2020.07.15 - 16:55)

      Üdv. Kicsi az esélye, hogy átjön a vámon ingyen. De annyi hozzátartozik az igazsághoz, hogy vannak eladók, akik Európába mindig úgy küldik, hogy először saját költségükön vámoltatják egy másik EU országban és továbbküldik. Így a címzett már vámmentesen kapja meg. De erről nincs tájékoztatás szinte sosem, ezért nem lehet rá alapozni.

        Avatar

        Lajos

        (2020.07.15 - 17:04)

        Köszönöm a gyors választ! Én is így gondolom. Inkább várok kicsit, írtam az EU raktáros eladónak hátha válaszol. (Mikor lesz elérhető itt.) A cikk jó, sokat segít annak aki most kezdi! Én is csak jókat tudok AliE-ről írni. 225 rendelés után kijelenthetem egyszer sem buktam semmit! Volt pár csomag ami nem jött meg de MINDIG visszakaptam az árát. Minőségre sem lehet panasz ha odafigyel a user. Jól körül kell nézni és sokat lehet nyerni AliE-en az itthoni beszerzéshez képest. Üdvözlet és köszönet még egyszer!

    Avatar

    Csaba Gacsfalvi

    (2020.08.28 - 03:08)

    Üdv
    Egy kis segítségre lenne szükségem. Rendeltem egy bluetooth hangszórót ami kicsit drágább 100usd körüli. Kiválasztottam szállítási módnak az ePacket-ot. Ki is fizettem,tisztában vagyok a vámmal és áfával hogy fizetni kell ekkora összeg után. Az eladó küld egy üzenetet, hogy fizessek 80usd-t mert nem küldi a kiválasztott szállítási móddal,ha nem fizetem akkor töröljem a rendelést egyéb ok feltüntetéssel.
    Kérdésem az hogy ez így normális? Miért nincs feltüntetve eleve vásárláskor,és van e rá valami szabályozás az Alin ? Rendeltem már ekkora összegű dolgot,és simán elküldte egy másik eladó,csak ennél van ilyen.
    Tudok e panaszt /bejelentést tenni az ügyfélszolgálaton?

      admin

      admin

      (2020.08.29 - 08:40)

      Üdv, ez így semmiképpen nem normális, legjobb lenne törölni a rendelést és visszakérni a pénzt(ki tudja még milyen problémák lesznek…). Ott az indok is feltüntethető és talán ránéznek az eladóra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .