Pénz visszaigénylése (refund) AliExpress.com-on

Az AliExpress.com nem hagyományos értelmemben vett webáruház, hanem olyan, mint egy virtuális piac, számos eladó értékesíti a termékeit. Olyasmi, mint a Vatera, de ellentétben azzal, amikor fizetünk, akkor nem az eladóknak fizetünk közvetlenül, hanem az AliExpress-nek. Vagyis az AliExpress-nek így teljes kontrollja van afelett, hogy mikor fizeti ki a pénzt vagy fizeti vissza a vásárlóknak, így könnyű visszaigényelni probléma esetén.

Maximálisan 2 hónap áll rendelkezésre, ez a “purchase protection” ideje. Ha a 2 hónap letelik, akkor az AliExpress részéről teljesített a szállítás, akkor is ha nem kaptad meg a rendelésed, vagyis a 2 hónap letelte előtt már el kell indítani a pénz visszaigénylését.

Ehhez jelentkezz be, majd nyisd meg a “My Orders” menüpontot, ami a felhasználó ikon alatt van számítógépen (nagy kijelzőn), telefonon a 3 vonal alatt érhető el. De javasolt inkább számítógépen elvégezni, mert egyszerűbb.

 

 

Minden rendelésnél megjelenik az  “Open Dispute” (ha még lehetséges), vagyis a pénz visszaigénylésének folyamata:

 

 

Arra kattints, majd megint “Open Dispute” .

 

 

Majd “Refund only”.

 

 

Az alábbiak szerint állítsd be:

 

 

A “Refund Amount” a teljes összeg legyen, a “detail” lehet bármi, de felesleges ennél többet írni.

Majd alul a sárga submit gombbal küld el.

A rendelések listájánál megjelenik a refund igénylése:

A “Dispute in Progress” linkre kattintva megjelenik a dispute és van egy ilyen rész:

 

Itt az eladó tehet megjegyzést, vagy ajánlatot, például ilyesmit:

 

 

Sajnálja hogy nem érkezett meg, ez 30-60 napot vehet igénybe és szerinte a csomag úton van és tudnánk-e várni, törölni a dispute-ot? Ez nyilván rád van bízva, de ha letelik a 60 nap, akkor nem nyithatsz dispute-ot meg nem érkezett csomagra és adott esetben buktad a pénzed. Így célszerű a reject gombbal visszautasítani és várni az AliExpress-re.

Ami pár nap után meg is történik (ott a végén a refund):

 

 



És még egy pár nap, míg a pénz visszakerül a kártyára.

Az AliExpress az eddigi tapasztalatok alapján mindig visszafizeti a pénzt, de nyilván csak akkor, ha nem élsz vele vissza. Tehát ha rendelnél 100 terméket, majd visszaigényelnéd, akkor ne tedd, nem hülyék dolgoznak Alinál. De ha a  rendelések mondjuk 5%-a problémás, akkor számíthatsz rá, hogy visszakapod a pénzed. Egyébként a nagyobb értékű rendelések nem is mindig rendelhetők meg nyomkövetés (tracking number) nélkül és persze nem is érdemes. A kis értékű (pár $) csomagok olyan 5-10%-a eltűnik, mert azoknál drága a nyomkövetéses szállítás, anélkül pedig nagyobb eséllyel tűnik el. 5$ felett már érdemes lehet nyomkövetéses szállítást kérni.

A folyamat egyébként ugyanez akkor is, ha sérült terméket kapsz, nem azt kapod stb, csak akkor más indokot kell választanod. Ilyenkor természetesen a megérkezés visszaigazolása után is nyitható dispute.

admin

admin Szerző

Hozzászólások

    Avatar

    Gyuri

    (2021.03.01 - 21:23)

    Sajnos már nem így működik a refund, hanem valami Eva nevű robottal kell beszélgetni. Mivel én nem nagyon tudok angolul, közben a fordítóval is kinlódnom kellett, pedig az eladó üzenetben megírta, hogy nem tudja az árút szállítani, de ilyet nem kérdezett a hölgy. Már írtak valami itéletet, hogy visszakapom a pénzt, de úgy látom, hogy ez még nem halálbiztos.

      admin

      admin

      (2021.03.01 - 21:57)

      Ez csak részben igaz, mert erre is van lehetőség, viszont a rendelést megnyitva még mindig ott lehet az “Open Dispute”, ami a megszokott dispute / refund felületre visz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.