Az AliExpress.com nem hagyományos értelmemben vett webáruház, hanem olyan, mint egy virtuális piac, számos eladó értékesíti a termékeit. Olyasmi, mint a Vatera, de ellentétben azzal, amikor fizetünk, akkor nem az eladóknak fizetünk közvetlenül, hanem az AliExpress-nek. Vagyis az AliExpress-nek így teljes kontrollja van afelett, hogy mikor fizeti ki a pénzt vagy fizeti vissza a vásárlóknak, így könnyű visszaigényelni probléma esetén.
Maximálisan 2 hónap áll rendelkezésre, ez a “purchase protection” ideje. Ha a 2 hónap letelik, akkor az AliExpress részéről teljesített a szállítás, akkor is ha nem kaptad meg a rendelésed, vagyis a 2 hónap letelte előtt már el kell indítani a pénz visszaigénylését.
Ehhez jelentkezz be, majd nyisd meg a “My Orders” menüpontot, ami a felhasználó ikon alatt van számítógépen (nagy kijelzőn), telefonon a 3 vonal alatt érhető el. De javasolt inkább számítógépen elvégezni, mert egyszerűbb.
Minden rendelésnél megjelenik az “Open Dispute” (ha még lehetséges), vagyis a pénz visszaigénylésének folyamata:
Arra kattints, majd megint “Open Dispute” .
Majd “Refund only”.
Az alábbiak szerint állítsd be:
A “Refund Amount” a teljes összeg legyen, a “detail” lehet bármi, de felesleges ennél többet írni.
Majd alul a sárga submit gombbal küld el.
A rendelések listájánál megjelenik a refund igénylése:
A “Dispute in Progress” linkre kattintva megjelenik a dispute és van egy ilyen rész:
Itt az eladó tehet megjegyzést, vagy ajánlatot, például ilyesmit:
Sajnálja hogy nem érkezett meg, ez 30-60 napot vehet igénybe és szerinte a csomag úton van és tudnánk-e várni, törölni a dispute-ot? Ez nyilván rád van bízva, de ha letelik a 60 nap, akkor nem nyithatsz dispute-ot meg nem érkezett csomagra és adott esetben buktad a pénzed. Így célszerű a reject gombbal visszautasítani és várni az AliExpress-re.
Ami pár nap után meg is történik (ott a végén a refund):
És még egy pár nap, míg a pénz visszakerül a kártyára.
Az AliExpress az eddigi tapasztalatok alapján mindig visszafizeti a pénzt, de nyilván csak akkor, ha nem élsz vele vissza. Tehát ha rendelnél 100 terméket, majd visszaigényelnéd, akkor ne tedd, nem hülyék dolgoznak Alinál. De ha a rendelések mondjuk 5%-a problémás, akkor számíthatsz rá, hogy visszakapod a pénzed. Egyébként a nagyobb értékű rendelések nem is mindig rendelhetők meg nyomkövetés (tracking number) nélkül és persze nem is érdemes. A kis értékű (pár $) csomagok olyan 5-10%-a eltűnik, mert azoknál drága a nyomkövetéses szállítás, anélkül pedig nagyobb eséllyel tűnik el. 5$ felett már érdemes lehet nyomkövetéses szállítást kérni.
A folyamat egyébként ugyanez akkor is, ha sérült terméket kapsz, nem azt kapod stb, csak akkor más indokot kell választanod. Ilyenkor természetesen a megérkezés visszaigazolása után is nyitható dispute.
Hozzászólások
Gyuri
Sajnos már nem így működik a refund, hanem valami Eva nevű robottal kell beszélgetni. Mivel én nem nagyon tudok angolul, közben a fordítóval is kinlódnom kellett, pedig az eladó üzenetben megírta, hogy nem tudja az árút szállítani, de ilyet nem kérdezett a hölgy. Már írtak valami itéletet, hogy visszakapom a pénzt, de úgy látom, hogy ez még nem halálbiztos.
admin
Ez csak részben igaz, mert erre is van lehetőség, viszont a rendelést megnyitva még mindig ott lehet az “Open Dispute”, ami a megszokott dispute / refund felületre visz.