A Netflix a kezdetektől egyértelművé tette, hogy reklámmentes kíván maradni, de van aki szerint ezt érdemes volna átgondolnia.
Felhasználói szempontból ez nyilvánvalóan kevésbé lenne kívánt (finoman szólva), de a Netflix is élhetne olyan megoldással, mint az HBO az HBO Max esetén, vagyis hogy van egy normál előfizetés és egy olcsóbb, de reklámokkal dúsított.
Michael Nathanson, a MoffettNathanson Research elemzője szerint a reklámok bevezetését két ok indokolná.
Az egyik a reklám alapú stream szolgáltatások egyre nagyobb térnyerése, amely pénzben kifejezve azt jelenti, hogy míg 20107-ben még csak 1 milliárd dollárt termeltek az ilyen szolgáltatások, addig 2020-ban már 5 milliárdot és 2025-re várhatóan már 21 milliárdot.
Ezt önmagában nem lehet figyelmet kívül hagyni és ehhez jön még a növekedés lassulása, amelyet ellensúlyozna az extra bevétel.
Az elemző szerint további növekedés és ezáltal bevételi lehetőség lehetne a sport tartalmak megjelenése a kínálatban.