A Xiaomi Mijia M365 Pro (vagy Xiaomi Electric Scooter Pro) a Xiaomi legújabb, összehajtható elektromos rollere. Ahogy a neve is jelzi, ez egy kicsit komolyabb darab, 150 000 Ft körül kezdődő árral. Hogy azt mennyire éri meg, arra keressük a választ ebben a tesztben.
Ez egy ideig még folyamatosan frissülő teszt – nem végleges!
Webáruházak, itt kapható (bökj a gombra)
Vásárlási útmutatók
GearBest | Geekbuying | Banggood
Kicsomagolás
Egy érthető okokból nagyobb dobozban érkezett, amelyben szépen elrendezve lapult a roller.
Ahogy látható, nem tud lötyögni a dobozban
Minden szivacsba ágyazva
És befóliázva
Külső
Tulajdonképpen standard roller, fekete és némi pirossal festve. Sajnos a festés viszonylag sérülékeny, így nem érdemes állatkodni vele. Gyárilag egy helyen sérült is a festés, szerencsére csak egy nagyon kicsi területen. A súlya 14kg. Az összeszerelése kb 2 percet vesz igénybe.
Tényleg pár másodperc alatt összehajtható és összehajtva érkezik
Menetkészen (van kitámasztója, így megáll)
Hagyományos csengője van
A kijelző napfényben is látható
A fékkar – a fék eléggé hatékony (első, hátsó fék)
Első lámpa
Hátsó lámpa
Menetkészen
A kormány magassága nem állítható, de normál (tippre 160-180cm) magasság esetén jó helyen van
Beüzemelés
Pár csavart kell a helyére tenni és ennyi, indulhat a móka. Az alkalmazást célszerű beüzemelni (“Mi Home”), mert hasznos adatokkal szolgál.
Közli például a még megtehető távolságot
És beállítható vele a roller
PIN kóddal zárolható, így nem hajthat el vele senki – persze felkaphatja és elviszi, tehát nyilvános helyen erősen ajánlott atombiztosan kikötni.
A legfontosabb dolgok elérhetők a kormányról is, mint a sebesség állítás, amelyhez a kijelző alatti gombot kell kétszer megnyomni (egyszeri megnyomásra a világítást kapcsolja be).
A legfontosabb jellemzők
- 8.5″ méretű kerekek
- 300-os motor
- 3 sebesség
- maximum 15°-os emelkedőn megy fel – ez nem igaz, egy igen meredek emelkedőn is felment, részletek lejjebb
- maximum 45 km-t tud megtenni egy feltöltéssel
- a maximális sebessége 25km/h
- gyorsan összehajtható
- dupla fékrendszer
- kormányba épített kijelző és irányító felület
- első lámpa
- hátsó lámpa
A sebessége valós, 85kg-val való terhelés esetén legalábbis biztosan. A távolság még kiértékelés alatt.
Használat közben, sebesség, emelkedő, menetjellemzők
Amit érdemes tudni:
- három sebesség mód van, amelyekkel a maximális sebesség állítható be és egyúttal hatással van az akkumulátor fogyasztásra is. A gázkarral viszont a sebességhatáron belül azért szabályozható a sebesség.
- a legnagyobb sebességű móddal óvatosan, kicsit rakétaszerűen lő ki 😀
- a gázkart nyomva kell tartani, ha a “Cruise Control” (tempomat) nincs engedélyezve. Ha engedélyezve van, akkor a roller próbálja tartani a sebességet (fékezéskor természetesen megáll mindenképpen), amihez kb. 5mp-ig kell tartani az adott sebességet.
- a 25km/h óra igaz, 85kg terheléssel tesztelve
- önmagától nem indul el, lábbal meg kell adni a kezdő lökést, majd úgy ráadni a gázt
Menet közben nem igazán tapasztalható semmi anomália, stabil, jól irányítható. Viszonylag jól el lehet rajta férni, de az felejtős, hogy a lábaid egymás mellett legyenek. Érdemes próbálgatni, hogy hogyan kényelmes.
A gyártó 15°-os emelkedőt mondd a maximumnak, de ez nem igaz, annál jóval meredekebb emelkedőn is felment, tippre olyan 30°-os (majd valahogy lemérjük… )! Egyébként úgy volt, hogy meg sem lesz próbálva, mert reménytelennek tűnt. Persze ilyen emelkedőn nem gyors, 8km/h sebességgel száguldott, ami olyan gyors séta tempó.
Terepen (füves, göröngyös talaj) szörnyű, nagyon ráz, így nem ajánlott, csak ha muszáj.
Frissítés: most már két hete van használatban, de stabilan működik, semmilyen jelentős furcsaság nem volt tapasztalható.
Hasznos tudnivalók
A roller szoftverébe (firmware) bele lehet nyúlni, amivel rá lehet bírni 30km/h feletti sebességre is. Viszont ilyenkor eléggé megnő az akkumulátor éhsége és aránytalanul gyorsan meríti le.
Ha túlmelegszik (ami nem gyakori még nyáron sem, de megeshet), akkor megáll és ez igaz a töltésre is, addig nem tölti, míg vissza nem hűl egy fokig (max. kb. 40°).
Lehet amúgy venni matricát, amin látszik, ha kezd túlmelegedni
Szoftver frissítés
A Xiaomi-tól elvárt, hogy ne hagyja magár a termékét és nem is teszi, ehhez a rollerhez is érkeznek szoftver frissítések.
Akkumulátor, üzemidő
A gyártó maximum 45km-t ígér egy feltöltéssel, de ezt befolyásolja a tömeg amivel terhelve van és a terep sem mindegy (emelkedők, lejtők, normál út).
De hogy legyen egy konkrét(abb) minta:
- 85kg-val terhelve
- vegyes útviszonyok (volt domb, lejtő, lapos út)
- 1 óra
96%-ról indult a töltöttség és 1 óra alatt a megtett távolság 20km volt.
Ekkor még 12km-t jósolt, mint megtehető távolság.
Az akkumulátor töltöttsége először volt 27%-on az 1 órás teszt után
De aztán visszament 31%-ra, érdekes…
A lényeg viszont, hogy kb. 32km lett volna benne ilyen felhasználás mellett. Nyilván kisebb terheléssel és dombok nélkül ez több.
Túlmelegedés
Mint minden elektronikusan hajtott dolog esetén, a túlmelegedéssel számolni kell, leginkább persze nyáron. Fenti 1 órás teszt során bírta majdnem végig, de valójában 57 percnél szólt, hogy kezd túlmelegedni. Ekkor még nem állt meg, de további intenzív terhelésre nem kizárt, hogy megállt volna. Azt azért tudni kell, hogy rendkívül meleg volt a teszt során, normál esetben nem jellemző a túlmelegedés.
Annyira nem jól, de látszik a jelzés
Az akkumulátor sem tölt egy bizonyos hőmérséklet felett.
Néhány nem saját videó
125kg terhelés, kb. 20%-os emelkedő, homokos út, 70% sebesség
Extrém terep teszt
Teljes sebesség teszt
Teszt egyeletlen terepen
Gyorsulás teszt
Dombra fel
Fék teszt
Webáruházak, itt kapható (bökj a gombra)
Vásárlási útmutatók
Hozzászólások
Riccs-89
Azért érdekelne hol lehet 150 körül megvenni mert 200 alatt nem nagyon láttam, és a sima, ami nekem is van 130…
admin
“Webáruházak, itt kapható” <<< mindegyik linken 150-160 között van.
Zsófi
Érdekelne van e olyan tapasztalat, hogy használat után kikapcsolva áll hosszabb időt, 1-2óra, és nem tudom újra bekapcsolni, csak ha töltőre rakom egy pillanatra, akkor simán bekapcsol, 70-80%os amugy, tehát nem lemerült.
Se tulmelegedés se hibakód semmi baja elvileg.
Valakinek van hasonló gondja?