Mennyire működik jól az AliExpress pénz visszatérítés, avagy a dispute?

Az AliExpress egyik legnagyobb előnye a vásárlók hatékony védelme (dispute, vita), amely ténylegesen jól működik.

Hogy mennyire, azt jól mutatják az alábbi számok:

  • ~ 380 vásárlás
  • 35 dispute
  • 35 AliExpress által elfogadott dispute, vagyis a pénz mindig visszatérítésre került

 

4 oldalnyi dispute 😀

 

Az eladók a legritkább esetben fogadják el a visszatérítés iránti kérelmet, viszont addig nem kapják meg a kifizetett pénzt, míg

  • le nem zárul a rendelési folyamat
  • vagy vissza nem igazolja a vásárló a termék megérkezését (a rendelés a vásárló visszaigazolása nélkül is lezárul egy idő után, erre érdemes figyelni!)

Így az AliExpress jogos igény esetén visszafizeti a vásárlást. A jogos igény hangsúlyozandó, mert bár igen, vissza lehet ezzel élni, csak nem érdemes, mert az AliExpress-nél sem hülyék dolgoznak.

Mikor kérhető vissza a pénz? A teljesség igénye nélkül a fő esetek:

  • nem érkezett meg a termék
  • hiányosan érkezett meg
  • más termék érkezett
  • hibás a termék / minőségi, esztétikai problémák vannak vele

Ezen esetek közül nyilván az a legproblémásabb, amikor nem érkezik meg a rendelt termék. Mindig van egy időszak (2-3 hónap tipikusan, ha nem európai raktárról érkezik), amely után elindítható a pénz visszaigénylési folyamat (a dispute). Ha van nyomkövetési szám (“tracking number”), akkor az egy nagyon tiszta eset, hiszen látszik, hogy átvételre került, vagy sem. De nagyon kis érték esetén ez gyakran nincs, viszont az AliExpress ilyen esetben is  a vásárlók javára szokott dönteni.

 

1$-os rendelésnél nem éri meg fizetni a nyomkövetéssel rendelkező szállításért

 

Megeshet, hogy éppen dispute közben megérkezik, ilyenkor lezárható és az is előfordul, hogy dispute után érkezik meg. Mindenkinek a lelkiismeretére van bízva, hogy ilyenkor az eladóval felveszi-e a kapcsolatot az utólagos fizetés érdekében…

De a dispute hibás termék esetén is használható, ilyenkor viszont valamilyen módon igazolni kell, akár egy szimpla fényképpel.

Amennyiben már a csomagoláson keresztül is  látszik a probléma, akkor érdemes azt is megörökíteni.

 

 

 

Ja és ez egy szombaton indított dispute, amire az AliExpress 2 órán belül reagált és nem sokkal később jóváhagyta – nem rossz…. 🙂

“Természetesen” az eladó nem értett egyet a visszatérítési igénnyel, de nem volt választása.

 

 

Az persze megeshet, hogy valamiért nem a vásárló javára dönt az AliExpress, de az annyira ritka, mint a fehér holló.

Dispute kezdeményezhető a rendelési listából böngészőből és az alkalmazásból egyaránt.

admin

admin Szerző

Hozzászólások

    Avatar

    Szijártó Róbert

    (2020.08.17 - 06:18)

    Igen így van.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.