Bár a webáruházak általában eleve módot adnak a nyomkövetésre, de néha gond van vele, viszont szerencsére a külföldről érkező csomagok helyzete több weboldalon is ellenőrizhető.
Ehhez szükséges a “tracking number”, amely nem azonos a rendelési azonosítóval. Ha az megvan, akkor az alábbi weboldalakon lehet próbálkozni (univerzálisak, tehát több futár rendszerébe is belelátnak, beleértve a Postát is):
- http://parcelsapp.com/en (az egyik legjobb)
- https://www.1tracking.net
- https://www.17track.net/hu
- https://www.parcelmonitor.com
Megeshet hogy az egyik nem, de a másik le tudja kérni a csomag jelenlegi állapotát, így ha az egyiknek nem sikerül, akkor próbálkozz a másikkal. Az is lehetséges, hogy egyik sem szolgáltat semmilyen információt, ilyenkor több eset lehetséges:
- még friss a megrendelés, nem került be a rendszerbe (ez több nap is lehet)
- olyan terméket rendeltél, ami nincs raktáron, vagy majd csak érkezik (preorder)
De megeshet olyan is, hogy egyszerűen nem működik a csomagkövetés, de ennek ellenére megérkezik a csomag. Ha azt látod, hogy a rendelés “shipped”, akkor azért 1 héten belül működnie kellene a csomagkövetésnek. Ha mégsem, akkor érdemes lehet az ügyfélszolgálaton érdeklődni.
Minden futárnak van saját csomagkövetési oldala egyébként, például:
Rengeteg érkező csomagot a Magyar Posta vesz át kézbesítésre Magyarországon, tehát ha valami “egzotikus” futárt ír a webáruház, amely Magyarországon nincs, akkor valószínűleg a Posta szállítja majd.