Elnézést az alpári címért, de valóban Fosta névvel érhető el egy weboldal, amelynek célja a vélemények szabad kinyilvánítása a Magyar Postáról.
Konkrétan a fosta.info címen érhető el a kérdéses weboldal, a célja pedig:
“Bizonyára többünkkel megesett már, hogy valamilyen küldeményt vártunk vagy épp adtunk fel (legyen szó akár levélről, akár csomagról), de az eltűnt, késett, összetört vagy bármilyen más negatívumot tapasztaltunk a folyamat során. Ha ilyenkor úgy döntünk, hogy panaszt teszünk, akkor ezek a vitás esetek általában kivizsgálatlanok maradnak, jobb esetben kapunk róla egy sablonlevelet, melyben azt állítják, hogy a jövőben jobban odafigyelnek a nyújtott szolgáltatások színvonalára. Aztán persze legközelebb is késve kapjuk meg a csomagot, az értesítőket több nappal visszadátumozzák, a törékeny dolgokat pedig ugyanúgy belegyűrik a postaládába, mint korábban.
Ez az oldal azért jött létre, hogy végre mindenki elmondhassa és mindenki számára látható is legyen, melyek azok a körzetek Magyarországon, ahol a legtöbb probléma van a küldemények kézbesítésével, ami által talán az illetékes szervek is motiváltabbak lesznek, hogy a 21. században is elfogadható szintre hozzák a szolgáltatásaik színvonalát.”
Nem csak a problémánkat jelezhetjük, hanem meg is nézhetjük Magyarország legproblémásabb területeit.
De statisztikát is kapunk arról, hogy melyek a gyakori problémák
A TOP 5 probléma:
- Hiányzó értesítő
- Jelentős késés
- Elveszett küldemény
- Hanyag munkatárs
- Visszadátumozott értesítő
A panaszbejelentéssel bárki jelezheti, hogy milyen problémája van
De hogy kicsit az ördög ügyvédjét játsszuk, azt azért érdemes észben tartani, hogy a legtöbb postai munkatárs tisztességesen végzi a munkáját – viszont egy ekkora méretű szervezetnél mindig vannak akik nem oda valók, de mégis valahogy oda kerültek.
Na meg a Posta rendszere ugyan fejlődik, de azért még mindig messze van attól, mint mondjuk a DHL logisztikai rendszere, vagy bármely más hasonló kaliberű futárszolgálaté. Viszont felfoghatatlan mennyiségű küldeményt továbbítanak a dolgozók, aminek ha csak az 1%-ában van probléma, már az iszonyat mennyiségű panaszost eredményez.
Összességében a cél jó és érthető is, mert van hova fejlődnie a Postának, de talán egy kevésbé offenzív domain név szerencsésebb lett volna. 🙂
Hozzászólások
Fazekas Kálmán
A Postától 40 év után nyugdíjba vonult emberként egyet kell, hogy értsék a cikkel, de különösen az utolsó mondat második részével. A fosta.info oldal több része számomra elfogadhatatlan.
Samu
Számunkra pedig a Posta hozzáállása és szolgáltatása elfogadhatatlan. Pl. mikor számlákat, fontos leveleket nem kap meg az ember a kézbesítő hozzáállása miatt, vagy csomagok tűnnek el rendszeresen és a Posta nem csinál semmit a helyzet javítása érdekében… De sorolhatnám, csak rá kell nézni eme hiánypótló oldalra és már a nevéből is lejön az a tehetetlen düh, amit az emberek éreznek mikor szembesülnek a béka segge alatti színvonalú szolgáltatással és hogy hiába tesznek panaszt, semmi sem történik, semmi sem változik…