Iparági források azt mondják, hogy a Xiaomi új, mesterséges intelligenciával működtetett szemüvegei közvetlenül versenyeznek a Meta Ray-Ban szemüvegével.
A hírek szerint a gyártó a Goertekkel közösen kifejlesztett mesterséges intelligencia szemüveg új generációját fogja piacra dobni. Ez a termék várhatóan 2025 második negyedévében kerül piacra, talán az éves Mi Fan Fesztivál idején, áprilisban.
A források szerint Lei Jun, a Xiaomi alapítója biztosnak érzi ezen AI szemüvegek szállítási mennyiségét, és legalább 300 000 darabra számít.

A fejlett AI funkciókkal, integrált audio, fejhallgató modulokkal és kamerákkal felszerelt szemüveg várhatóan a Xiaomi márkanevét viseli majd. Célja, hogy a Xiaomi termékét erős riválisként pozícionálja a növekvő hordható technológiai piacon.
Más technológiai óriáscégek, köztük az OPPO, a vivo, a Huawei, a Tencent, a ByteDance és még az Apple is figyelnek az AI szemüveg szektorra. A legtöbb ilyen vállalat azonban még csak a piacfelmérés kezdeti szakaszában van és emiatt úgy gondolják, hogy a legtöbb márka 2025 második fele előtt egyetlen terméket sem tudna piacra dobni, ami a Xiaomi számára addig a piacon előnyt jelenthet.
Szeptemberben a Meta kiadta a Meta Oriont, a valaha volt legdrágább AR szemüveget. A gyártást 2027-re tervezik a és könnyű kialakítása világszerte felkeltette a technológiai rajongók figyelmét.

A Xiaomi mesterséges intelligencia szemüvegének piacra dobása a következő év egyik legfontosabb eseménye lesz az év hordható technológiában.

