A Xiaomi telefonok igazi kézi játékkonzolok lehetnek

Az Android 17 olyan fejlesztéseket kap, amelyek kifejezetten a játékosoknak szólnak, és a rendszer szintjén javítják a kontroller kezelést és a teljes játékélményt.

A legfrissebb Android fejlesztői kiadás alapján többek között natív gombkiosztás állítás és egy teljes értékű virtuális kontroller is érkezik.

Ezek a funkciók érezhetően megemelhetik a játékélményt azokon az a Xiaomi telefonokon, amelyek a jövőben HyperOS rendszerrel futnak. A változtatások jól illeszkednek ahhoz, hogy a Google egyre nagyobb hangsúlyt helyez a felhő alapú játékra és az egyre változatosabb eszközformákra.

Az Android 17 alapvetően új szintre emeli a kontroller támogatást. A korábbi verziók előre beállított gombprofilokra támaszkodtak, amelyek leginkább az Xbox kontrollerekhez igazodtak. Sok játékos viszont saját elrendezést használ a kényelme vagy a megszokott mozdulatok miatt, esetleg az akadálymentesítés szempontjai miatt. Az Android 17 ezt már közvetlenül a rendszerben támogatja, így nem kell többé alkalmazásonként állítgatni vagy külső eszközök segítségét igénybe venni.

 

A Xiaomi telefonok igazi kézi játékkonzolok lehetnek

 

A rendszerben megjelent egy új jogosultság, az android.permission.CONTROLLER_REMAPPING, amelyet a com.android.hardware.input.controller_remapping funkciókapcsoló irányít. Ez kizárólag rendszerszintű, platformkulccsal aláírt alkalmazások számára érhető el, így a gombkiosztás stabilan és megbízhatóan működik, külső alkalmazások vagy ADB trükkök nélkül.

 

 

Az új beállítási felület egy helyre gyűjti össze a kontrollerek kezelését, így a játékos minden egyes kiegészítőt közvetlenül a rendszer beállításaiban módosíthat, gyártótól vagy csatlakozási módtól függetlenül. Ez jól illeszkedik ahhoz, hogy a Xiaomi a HyperOS alatt futó készülékeken komoly hangsúlyt fektet a játékoptimalizálásra, a Xiaomi Pad sorozattól kezdve egészen a Snapdragon 8 Elite szintű chipekkel szerelt telefonokig.

Az Android 17 egyik legnagyobb újdonsága a virtuális kontroller, amely a virtuális kamera megoldáshoz hasonlóan működik. A rendszer valós hardverazonosítókat tud rendelni hozzá, így a játékok tényleges fizikai kontrollerként érzékelik. Ez sokkal mélyebb testreszabást tesz lehetővé, mint eddig.

A virtuális kontroller támogatja az ABXY és menü gombokat, az L1 R1 és L2 R2 gombokat analóg funkcióval, a két joystickot a hozzájuk tartozó nyomógombokkal, a D pad iránygombokat és a tengely alapú bevitel kezelését. A rendszer képes remappelt, vagy szimulált inputok közvetlen továbbítására is. Emellett a funkció arra is alkalmas, hogy az érintés alapú irányítást átkonvertálja fizikai gombokra, ami különösen hasznos azoknál a mobil játékoknál, amelyek nem támogatnak kontrollert. Hasonló átkötési technológiát már használ a ChromeOS és a Google Play Games PC verziója is.

Bár az Android 17 megjelenése még több mint fél évre van, a játékra fókuszáló fejlesztések jelentősen formálhatják a mobil játék jövőjét. A rendszer szintű gombkiosztás állítás, az érintés gombbá alakítás és a virtuális kontroller egyaránt javítják majd a felhasználói élményt a hagyományos telefonokon és tableteken, illetve a jövő Android alapú PC megoldásain.

A Xiaomi felhasználóknál ezek a fejlesztések várhatóan gördülékenyen illeszkednek a HyperOS közelgő verzióihoz. A jövőbeli modellek, például a Xiaomi 15 sorozat utódai, a Xiaomi Pad új generációi és a felsőkategóriás Xiaomi játékra kihegyezett eszközök mind profitálnak majd a fejlettebb kontroller támogatásból, különösen a felhő alapú játék és az emulációs környezetek területén.

 

Forrás 1, forrás 2

István

István Szerző

A szerző informatikai végzettségű és imádja a tech világát – napi szinten több száz hírt néz át, értékel ki és évek óta tesztel különféle eszközöket, kütyüket, időnként appokat és szolgáltatásokat. Több ezer terméken van már túl, így van némi rálátása arra, mi az, ami tényleg megéri, és mi az, amit jobb elkerülni. Kapcsolat: istvan@tesztarena.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.