A dolgot elviccelő cím ellenére azért jó tudni, hogy a Redmi-t mától kicsit más, mégis ugyanolyan névvel kell nevezni.
A Hongmi-t eredetileg Red Rice-nek hívták, először Kínában vezették be, de 2019-ben a Xiaomi stratégiai döntést hozott, hogy a Hongmi-t Redmi-re nevezi át a nemzetközi piacokra való terjeszkedés érdekében.
Az angol név jobb globális elismerést tett lehetővé és része volt a Xiaomi azon erőfeszítéseinek, hogy a Redmi-t független és megfizethető okostelefon-márkaként pozicionálja, elkülönülve a Xiaomi zászlóshajó kínálatától.
A Xiaomi a Redmi Note 7-tel külön márkává tette a Redmi, ezért volt szükség egy új Redmi logóra. Ezt először a Redmi Note 7-tel mutatták be 2019-ben.
A legutóbbi névváltoztatás (Redmi-ről REDMI-re) nem csupán betűk kérdése, hanem egy márkaépítési döntés, amely a leányvállalati márkaidentitására utal, vagyis hogy merész, független és erős.
A csupa nagybetűre való átállás egy új fejezetet jelent, megtestesítve a REDMI azon törekvését, hogy kitűnjön az okostelefonok piacán.
A névadáson kívül a Xiaomi a “REDMI” védjegyet is bejegyeztette, hogy jogilag védje a márkát.
Az évek során a Redmi a megfizethető okostelefonokon túl táblagépekké, tévékké, laptopokká és egyéb fogyasztói elektronikai cikkekké nőtte ki magát.
Ez a márkaváltás nagyobb változásokra, vagy új stratégiákra is utalhat a REDMI vonalon. A csupa nagybetűs átalakítás megelőzheti az új termékbejelentéseket, innovatív funkciókat, vagy további lépéseket annak érdekében, hogy a REDMI-t önmagában is világszerte elismertebbé tegye.
A REDMI új megjelenésével a rajongók és a fogyasztók számára is biztos, hogy ez a márka nem csak a közösségi médiában, hanem az összes hivatalos csatornán is egységes élményt nyújt majd.